Monitorul Oficial Local
Comuna Cristești

Acte necesare - Persoane juridice

Taxă promovare turistică

Taxă specială pentru promovarea turismului este datorată de către persoanele care beneficiază de servicii de cazare, prin unitățile hoteliere și unități de cazare cu mai mult de 5 camere și în cazul unităților cu o capacitate de cazare de 1 –  5 camere, care își desfașoară activitatea pe raza Comunei Cristești.

Valoarea taxei pentru promovarea turismului se calculează de către unitatea de cazare, prin aplicarea cotei de 3 %, la valoarea tarifului de cazare exclusiv TVA, urmând ca aceasta să fie inclus în tariful de cazare.

Taxa de promovare turistică se datorează lunar și este colectată de către unitatea de cazare, urmând a fi declarată de către acesta și achitată până la data de 10 a lunii următoare celei în care s-a consumat actul de cazare.

În cazul unităților de cazare cu o capacitate de 1 – 5 camere se poate opta pentru plata unei sume fixe, o taxă specială de promovare turistică, în sumă fixă de 500 lei pe an.

Termenele de plată pentru unitățile de cazare cu o capacitate de cazare 1 – 5 camere care au optat pentru plata taxei în sumă fixă sunt semestriale cu scadențe la 31.03, respectiv 30.09.

Pentru neplata la termenele scadente, se datorează după aceste termene majorări de întârziere în cuantum de 1%, calculate pentru fiecare lună sau fracțiune de lună, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență și până la data stingerii sumei datorate, inclusiv.

Formulare necesare

Clădiri

Luarea în evidență a clădirilor

In termen de 30 de zile inclusiv de la data dobândirii, construirii, extinderii, îmbunătățirii, demolării, distrugerii parțiale a clădirii, schimbării domiciliului, a numelui si prenumelui etc., proprietarul va depune o declarație la care va anexa documente doveditoare.

– DECLARAŢIE TIP formular tipizat ITL-002

– ACTE DE DOBANDIRE:

     – Transfer de proprietate:

– contract de vânzare-cumpărare;

– contract de schimb;

– act de partaj;

– contracte de fiducie;

– contract de dare in plată;

– Dispoziție de retrocedare;

– act de adjudecare;

– hotărare judecătorească;

– sentinţă de divizare/fuziune – sentinţa se completează cu proiectul de divizare/ fuziune+protocolul de predare-primire şi anexe cu patrimoniu

     – Clădiri nou construite:

– Autorizaţie de construire + proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor SAU proces-verbal de recepţie privind stadiul lucrărilor

– Declaraţie notarială (pentru cele construite fără autorizaţie)

     – Clădiri dobandite prin leasing financiar:

– Contract de leasing financiar + proces verbal de predare/primire a bunului

     – Clădiri proprietate publică/privată a statului ori a unitatilor adm.teritoriale date in concesiune, inchiriate, in administrare ori in folosinţă:

– Contract de concesiune;

– contract de inchiriere;

– contract de comodat;

– Hotărarea consiliului local/judeţean privind darea in administrare/folosinţă/etc. + protocol/proces verbal de predare-primire;

– Document prin care proprietarul comunica valoarea impozabila, daca aceasta nu este specificata in contract;

– COPIA CERTIFICATULUI DE PERFORMANŢĂ ENERGETICĂ (dacă este cazul)

– COPIA ACTULUI DE IDENTITATE (administrator/imputernicit) -in cazul primei declarări

– COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F) -in cazul primei declarări

Scoaterea din evidență a clădirilor

– Cerere scoatere din evidenta

– ACTE DE INSTRĂINARE/DEMOLARE

Transfer de proprietate

– contract de vanzare-cumpărare;

– contract de schimb;

– act de partaj;

– contracte de fiducie;

– contract de dare in plată;

– dispoziţie de retrocedare;

– act de adjudecare;

– proiect de divizare, fuziune, hotărare judecătorească, protocol de predare-primire şi anexe cu patrimoniu

     – Clădiri demolate

– Autorizaţie de demolare + proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor

– Declaraţie notarială (pentru cele demolate fără autorizaţie)

DECLARAȚIILE RECTIFICATIVE PENTRU STABILIREA IMPOZITULUI PE CLĂDIRI CA URMARE A EVALUĂRII

Declarație de stabilire a impozitului pe clădiri -formular tipizat ITL-002;

Raport de evaluare a clădirii;

Declarație pe proprie răspundere a administratorului cu privire la destinația rezidențială/mixtă a clădirii (dacă este cazul)

Lista cu evaluatorii autorizaţi care și-au manifestat disponibilitatea pentru realizarea de evaluări de proprietăţi aflate în orice judeţ al ţării poate fi consultată aici.

Informații importante
  • Declaraţia fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală.
  • Toate actele anexă la declaraţie se vor depune in copie şi vor purta menţiunea „Conform cu originalul „cu semnătura olografă a contribuabilului.
  • În cazul documentelor completate în altă limbă decât româna, se depun şi copii ale documentelor traduse în limba română de către un traducător autorizat
Afișaj în scop de reclamă și publicitate

TAXĂ PENTRU FOLOSIREA MIJLOACELOR DE RECLAMĂ ȘI PUBLICITATE

– Declarație tip

– ITL – 014 – pentru servicii de publicitate pe baza de contract-doar in cazul pers.juridice

– ITL – 015 – pentru afişaj

– ITL – 009 – încetare structură afișaj

– Acte necesare

– Taxa pentru serviciile de reclama si publicitate:

– ITL-014-pentru servicii de publicitate pe baza de contract-doar in cazul pers.juridice

– Taxa pentru afişaj in scop de reclamă şi publicitate

– autorizaţia de construire(dacă este cazul) + proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor;

– schiţa panoului publicitar cu dimensiunea in metri pătraţi;

– factura prin care s-a achiziţionat mijlocul de reclamă şi publicitate (daca este cazul)

– COPIA ACTULUI DE IDENTITATE (administrator/imputernicit)-in cazul primei declarări

– COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F)-in cazul primei declarări

Declaraţia fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală.

Toate actele anexă la declaraţie se vor depune in copie şi vor purta menţiunea „Conform cu originalul „cu semnătura olografă a contribuabilului.

În cazul documentelor completate în altă limbă decât româna, se depun şi copii ale documentelor traduse în limba română de către un traducător autorizat

Mijloace de transport

LUAREA IN EVIDENȚĂ A MIJLOACELOR DE TRANSPORT

– DECLARAŢIE TIP

– ITL-005 – autoturisme şi autovehicole cu masa totală maximă sub 12 tone

– ITL-006 – autovehicole cu masa totală maximă peste 12 tone

– ITL-007 – mijloace de transport pe apă

– ACTE DE DOBANDIRE

– Transfer de proprietate:

– contract de vanzare-cumpărare;

– factură fiscală;

– act de donaţie;

– act de partaj;

– hotărare judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă/definitivă şi executorie; act de adjudecare

– Mijloace de transport dobandite prin leasing financiar:

– contract de leasing financiar;

– contract de novaţie/cesiune;

– proces verbal de primire/predare a bunului;

– certificat fiscal de la cedent, cand contractul de leasing face obiectul cesiunii către un alt utilizator;

– COPIA CARTII DE IDENTITATE A MIJLOCULUI DE TRANSPORT

– COPIA ACTULUI DE IDENTITATE(administrator/imputernicit)-in cazul primei declarări

– COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F) -in cazul primei declarări

– Adeverinţă emisă de Registrul Auto Roman (R.A.R.) pentru atestarea suspensiei pneumatice, in cazul autovehiculelor peste 12 tone – dacă este cazul

– FIŞA DE INMATRICULARE- dacă este cazul

SCOATEREA DIN EVIDENȚĂ A MIJLOACELOR DE TRANSPORT

– DECLARAŢIE TIP formular tipizat: ITL 016

– ACTE DE INSTRĂINARE/MODIFICARE UTILIZATOR- 5 exemplare

Transfer de proprietate/casare/ incetare/transcriere contract de leasing financiar

– factura de vanzare;

– contract de vanzare-cumparare;

– act de partaj;

– hotărare judecătorească;

– acte de adjudecare;

– certificat de radiere;

– proces verbal de predare a mijlocului de transport sau alte documente similare care atestă cesiunea/novaţia

– Actul de instrăinare a mijlocului de transport, in cazul in care ambele părţi au domiciliul fiscal in Romania, se prezintă de persoana care instrăinează, in original, precum şi 4 fotocopii ale acestuia, cu menţiunea „Conform cu originalul”.

TRANSFER DOSAR FISCAL IN CAZUL MIJLOACELOR DE TRANSPORT

– CERERE de solicitare a schimbării sediului social in care se specifică toate datele de identificare ale societăţii – ITL -006

– ACTE NECESARE:

– incheiere/rezoluţie emisă de Oficiul Registrului Comerțului privind schimbarea sediului social;

– certificat de înscriere mențiuni emis de Oficiul Registrului Comerțului privind schimbarea sediului social; certificat de înregistrare (C.U.I.) cu noul sediu

Terenuri

Luarea în evidență a terenurilor

– DECLARAŢIE TIP formular tipizat: ITL-004

– ACTE DE DOBANDIRE

– Transfer de proprietate:

– contract de vanzare-cumpărare ;

– contract de schimb;

– act de partaj;contracte de fiducie;

– contract de dare in plată;

– dispoziţie de retrocedare;

– act de adjudecare;

– hotărare judecătorească – sentinţă de divizare/fuziune – sentinţa se completează cu proiectul de divizare/ fuziune+protocolul de predare-primire şi anexe cu patrimoniu

– Terenuri dobandite prin leasing financiar:

– contract de leasing financiar

– proces verbal de primire/predare a bunului

– Terenuri proprietate publică/privată a statului ori a unitatilor adm.teritoriale date in concesiune, inchiriate, in administrare ori in folosinţă:

– contract de concesiune;

– contract de inchiriere;

– contract de comodat

– Hotărarea consiliului local/judeţean privind darea in administrare / folosinţă/etc. + protocol/proces verbal de predare-primire

– COPIA ACTULUI DE IDENTITATE (administrator/imputernicit)-in cazul primei declarări

– COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F) -in cazul primei declarări

Declaraţia fiscală se va inregistra la Registru Agricol pentru incadrarea in zona fiscală si stabilirea categoriei de folosinta.

SCOATEREA DIN EVIDENȚĂ A TERENURILOR

– DECLARAŢIE TIP formular tipizat: ITL-004

– ACTE DE INSTRĂINARE/MODIFICARE SUPRAFEŢE

– Transfer de proprietate:

– contract de vanzare-cumpărare;

– contract de schimb; act de partaj;

– contracte de fiducie;

– contract de dare in plată;

– dispoziţie de retrocedare;

– act de adjudecare;

– proiect de divizare, fuziune, hotărare judecătorească, protocol de predare-primire şi anexe cu patrimoniu

– Modificări de suprafeţe/lucrări cadastrale:

– act de parcelare;

– act de dezlipire;

– act de dezmembrare;

– lucrare cadastrală/extras de carte funciară; schimbare categorie de folosinţă; modificare extravilan in intravilan.